kõik kategooriad

  • kõik kategooriad
  • Pasta
  • Combo
  • Juust & Või
  • Kala
  • Käsitsi Valmistatud Pirukad
  • Kinkekorvid
  • Kohv & Pähklid
  • Kosmeetika & Tervis
  • Määrded & Kastmed
  • Mahetooted
  • Maiustused
  • Mesi
  • Moosid
  • Oliivid
  • Oliiviõli
  • Salatikastmed
  • Vürtsid & Maitsetaimed
Mediterranean diet: A heart-healthy eating plan
Mediterranean diet: A heart-healthy eating plan

Vahemere mõõdukad saared on päikese, mere ja maitsvad roogasid, mis arvasid olevat hea tervise võti. Kuid mis on see, mis teeb Vahemere dieedi meie jaoks üsna heaks? Victoria Taylor, Suurbritannia südamefondi vanemdialoog, annab ülevaate päikesepaiste köögi tervislikust kasust ...
Hiljuti on palju räägitud sellest, kas rasv või suhkur on meie toitumises kõige raskemini kurjategija. Kuid keskendudes üksikutele toidupartiide komponentidele, on lihtsalt suurema pildi puudumine. Kuigi on oluline mõista, kuidas erinevad toidud ja toitained mõjutavad meie tervist, on tervislik toitumisviis mugavam viis meie toitumisharjumuste ja valikute vaatamiseks.
 
Mis on Vahemere dieet?Fruit & vegTüüpiline Vahemeremaade toit sisaldab palju köögivilju, puuvilju, oad, teravilja ja teraviljasaadusi, näiteks tervete leivatükke, pasta ja pruuni riisi. Samuti sisaldab see mõõdukat kogust kala, valget liha ja piimatooteid.
See on kõigi nende elementide kombinatsioon, mis tundub olevat tervisele kasulik, kuid üks peamisi aspekte on tervislike rasvade lisamine. Oliiviõli, mis on monoküllastumata rasv, on kõige sagedamini seotud Vahemere dieediga, kuid polüküllastumata rasvade hulka kuuluvad ka pähklid, seemned ja rasvase kala.
 
Millised on kasu tervisele?
Traditsioonilise Vahemere dieedi uurimine on näidanud, et see võib vähendada ohtu, et tekiksid sellised haigused nagu 2. tüüpi diabeet, kõrge vererõhk ja kolesteroolitase, mis kõik on südamehaiguste riskifaktorid. Teadlased on samuti leidnud, et inimesed, kes jälgivad Vahemere dieedi hoolikalt, võivad elada pikema elueaga ja vähem tõenäoliselt kaaluda.
Kuidas see töötab?
Heart healthKuna selle toiduga seotud toitumisharjumuste uurimine jätkub, võivad lõpuks olla teatavad toidud, millel on suurem tähtsus tervisele. Praegu tundub siiski, et üldine toitumisviis ja toidu kombinatsioon, mitte üksikute "supertoitude" näol, muudavad selle nii tervislikuks söömiseks.
See on mõttekas, sest on tõsi öelda, et kui te sööte ebatervislikku toitu, mis on täis töödeldud toite, ei pruugi ühe elemendi lisamine, nagu oliiviõli, märkimisväärset kasu tervisele, kui see on ainus muutus, mida teete. Siiski, kui kohandate kogu oma dieeti nii, et sööte veidi vähem liha ja rohkem kalu, valite tervislike rasvade ja sööte rohkem puu-ja köögivilju, võib see oluliselt muuta.
 
Vahemere retseptid
Kuigi me oleme mõni tee Vahemere soojas olevast rannikust, on siiski võimalik seda söömisstiili vastu võtta, ilma et tohiks teha suuri muudatusi. Tänaseks proovige meie lemmik Vahemere retsepte.